Латвія забороняє “пропаганду Кремля”: латвійці залишаться без телеканалу “Росія РТР”

0

Національна рада з електронним засобам масової інформації (NEPLP) на засіданні 31 січня прийняла рішення на три місяці заборонити ретрансляцію (в тому числі поширення) програми російського телеканалу “Росія РТР” на території Латвії, повідомляє Delfi.

“Латвія не буде терпіти пропаганду Кремля на своїй території, і це чіткий сигнал для недружніх країн і сил – ми захищали і будемо захищати свій інформаційний простір “, – сказав заступник голови NEPLP Іварс Аболіньш.

Порушення констатовані в передачах “Росія РТР” “Вечір з Володимиром Соловйовим” і “60 хвилин” (ведучі – Ольга Скабеева і Євген Попов).

Наприклад, в передачі “Вечір з Володимиром Соловйовим” 22 травня 2018 року, провідний недвозначно і неодноразово звертає ворожі висловлювання проти частини жителів України. Точніше, керівник передачі вказує, що частина українців (бандерівців) слід повісити і розстріляти. Крім того, ведучий Володимир Соловйов називає частину українців нацистами, антисемітами і бандитами. 11 січня 2018 року в передачі “60 хвилин” багаторазово констатовано заклики Володимира Жириновського до здійснення військових дій на території України, він багато разів збуджує ненависть до українців, відзначаючи, що українці – негідники і бандити.

“Неважливо, проти якої країни або народу спрямовані ненависть або розпалювання війни, це грубе порушення закону, проти якого NEPLP буде діяти з відповідною суворістю”, – сказав член NEPLP Патрік Грива.

Рада підкреслює, що мета і завдання обмеження ретрансляції – мотивувати іноземні електронні засоби масової інформації в подальшому дотримуватися закону Латвії. Виходячи з цієї мети, також обраний співрозмірний період призупинення мовлення – три місяці.

“Істотним і акцентним є той факт, що в умовах гібридної війни рупор пропаганди Кремля, за яким стоять величезні фінансові ресурси, розмістив свої інструменти в різних країнах. Про це свідчить факт, що програма” Росія РТР “зареєстрована в Швеції (тобто в Європейському союзі), а не в Росії “, – йдеться в повідомленні NEPLP.

Тому NEPLP направив повідомлення Європейської комісії і Регулятору ЗМІ Королівства Швеції (Swedish Press and Broadcasting Authority) про констатував порушення директиви і закону про електронні засоби масової інформації, а також поінформував про можливість знайти підходяще для сторін рішення в разі повторних порушень. Крім того, NEPLP інформував сторони про намір обмежити ретрансляцію програми “Росія РТР” в Латвії. Перед прийняттям рішення NEPLP провів ряд консультацій і звернувся до латвійських і міжнародним експертам. Центр досліджень політики Східної Європи в своєму висновку констатував, що присутня в одній з передач пропаганда спрямована на розпалювання ненависті до жителів України.

Грива підкреслив для компанії Lattelecom, в якій державі належить контрольний пакет, отримання прибутку не може бути важливішою метою, ніж держбезпека.

“Зрозуміло, що машинерія пропаганди Кремля після цього випадку не зупиниться. Державі необхідно внести зміни в формування пакету телеканалів, які пропонує компанія, Lattelecom, щоб воно відповідало національним інтересам Латвії і визначило, що метою діяльності Lattelecom на конкретному ринку є не отримання прибутку, а створення збалансованого пакету телеканалів, який відповідають інтересам національної безпеки. Ми повинні вимагати особливого регулювання для країн Балтії і всіма силам захищати наших людей від інформаційних атак Путіна. Ворожі по відношенню до Латвії сили повинні розуміти, що ми дамо рішучу відсіч і мови ненависті, і розпалювання війни. І якщо “Росія РТР” або будь-який інший телеканал після цього попередження не зрозуміють, наші дії будуть негайними і більш жорсткими ” , – сказав Аболіньш.

Заборона набуде чинності на наступний день після офіційної публікації в Latvijas Vēstnesis.

Залиште відповідь

Вашу електронну адресу не буде опубліковано.

one + 7 =