Екологи закликали Єврокомісію втрутитися у справу віслинського каналу

0

У Єврокомісії анонсували технічну дискусію з польською владою на тему каналу через Віслинську косу, передає Польське радіо.

У понеділок, 25 лютого, екологічні організації закликали Європейську комісії втрутитися у питання запланованого створення судноплавного каналу на Віслинській косі на півночі Польщі. На їхню думку, дії польської влади у цій справі є незаконними. Єврокомісія анонсувала раніше технічні перемовини з польською владою.

«Польський уряд відхилив протести самоврядців, місцевих громад та організацій, котрі займаються захистом довкілля і почав будівництво каналу між мальовничою Віслинською затокою та Балтійським морем. Будівництво не має екологічного дозволу, а необхідна законодавством Європейського Союзу оцінка впливу на довкілля не була проведена», – написано у повідомленні організації «Friends of the Earth Europe».

Робота у місці запланованого каналу вже почалася. Було вирубано, серед іншого, дерева у смузі, через яку має пролягти канал.

Віслинська коса та Віслинська затока є частиною охоронних ділянок Natura 2000 і Єврокомісія проводить діалог з польською владою у справі майбутньої інвестиції.

«Цей канал є непотрібним, проти нього самоврядна влада та місцеві громади. Він призведе до незліченної шкоди у такому надзвичайному, природному місці, а також зашкодить місцевому туризму (…) Ми закликає негайно зупинити вирубування дерев», – підкреслила цитована у заяві Марія Станішевська з Польського екологічного клубу (який є у коаліції організації «Friends of the Earth»).

Міністр морської економіки та внутрішнього судноплавства Польщі Марек Ґрубарчикзапевнив у п’ятницю на хвилях Польського радіо, що цю інвестицію реалізовують згідно із найвищими стандартами, з повагою до довкілля та польського закону про захист довкілля.

Організація «Friends of the Earth Europe» заявила, що написала до Єврокомісії з проханням про негайне втручання, аби гарантувати дотримання законодавства ЄС. «Знищення визначених ділянок Natura 2000 без відповідної оцінки впливу на довкілля порушує єврсоюзні директиви про захист видів», – наголосили в організації.

У цьому контекст екологи нагадали про зупинку вирубування в Біловезькій пущі після того, як Суд ЄС пригрозив введенням штрафів. У випадку Коси про це не йдеться, бо Єврокомісія не відкрила жодної процедури проти Польщі.

У свою чергу, у Єврокомісії наголосили, їх інформують про ситуацію і вона має намір провести технічну дискусії з польською владою, аби розв’язати цю проблему.

Згідно із планами влади у Варшаві, судноплавний канал через Віслинську косу має значно поліпишити доступ до порту в Ельблонзі та гарантувати Польщі свободу доступу із Віслинської затоки до Балтійського моря в обхід контрольованої Росією Пілавскої протоки. Таким чином польська влада сподівається зменшити залежність від Росії.

Серед іншого, завдяки цьому проекту ельблонзький термінал зможе вільно приймати менші вантажі, розвантаживши порти у Тримісті. Побудову каналу мають завершити до 2022 року, а її вартість повинна скласти приблизно 880 млн злотих.

На погляд міністра морської економіки та внутрішнього судноплавства, інвестиції жодним чином не загрожує Єврокомісія, оскільки Варшава та Брюссель вже три роки обмінюються відповідними документами у цій справі.

Залиште відповідь

Вашу електронну адресу не буде опубліковано.

eighteen − 6 =