Про презентацію діяльності InfoLight.UA, під час якої команда розповіла про результати двох років роботи та поділилася ключовими напрацюваннями у сфері протидії російській дезінформації, написав Пресцентр УКМЦ.
У матеріалі зазначається, що InfoLight.UA — незалежна дослідницько-аналітична група, створена у 2022 році. Її місія — підвищення обізнаності суспільства, протидія дезінформації та розвиток медіаграмотності. Під час події в Українському кризовому медіацентрі команда також представила партнерів, серед яких і платформа Osavul, що за допомогою ШІ аналізує та виявляє шкідливі інформаційні наративи у медіа, соцмережах та месенджерах.
Керівник InfoLight.UA Юрій Гончаренко підкреслив трансформацію ініціативи — від волонтерського проєкту до професійної аналітичної структури — та розповів про підтримку Фонду Ганнса Зайделя. Значну увагу він приділив щомісячному дослідженню “Топ-40 українських публічних осіб, яких цитує російська пропаганда”, яке команда проводить з червня 2024 року.
У пості наведено важливу цитату:
«Частина українських публічних діячів несвідомо стають інструментом російської пропаганди… Але для нашого дослідження більш цікавим є наявність тих, хто ні з чого, буквально з повітря генерує новини для ворожого контенту…» — відзначив Юрій Гончаренко, описавши також найбільш цитованих у російських медіа осіб.
Пресцентр також виділяє успішні кейси фактчекінгу InfoLight.UA, серед яких:
– виявлення мереж, що працюють проти мобілізації,
– спростування фейку про вихід шоу Такера Карлсона на “Росія 24”,
– спростування дезінформації щодо евакуації Одеської області,
– розвінчання історії про «переворот», нібито підготовлений Залужним і Будановим.
Окремий блок був присвячений співпраці з Osavul. У статті збережена пряма мова представника платформи Станіслава Лур’є:
«Наш інструмент за допомогою штучного інтелекту дозволяє виявляти організовані інформаційні кампанії… Ми дозволяємо аналізувати джерела та ланцюжки поширення повідомлень наскрізь… що дозволяє робити аналітичні висновки щодо організованості цієї інформації або що».
Також команда презентувала аналітичну роботу “Машина російської експансії” та поділилася планами — розвиток освітніх програм, випуск методичних матеріалів з інформаційної безпеки, удосконалення технологічної бази та створення рейтингу/спільноти регіональних і прифронтових ЗМІ.
