Платформа TikTok дедалі активніше використовується в межах російських інформаційно-психологічних операцій для поширення наративів, спрямованих проти мобілізації. Через вірусність контенту та величезний вплив на молодь такі матеріали швидко змінюють суспільні настрої.
Про це Interfax-Ukraine повідомляє у своєму матеріалі, де наводить дані нашого дослідження впливу дезінформації на мобілізаційні процеси в Україні, проведеного аналітичною групою InfoLight.UA.
Керівник групи Юрій Гончаренко зазначив, що з травня 2022 року InfoLight.UA системно відстежує такі впливи у співпраці з відповідними структурами сектору безпеки та оборони. Із кінця 2022 року в роботі застосовуються рішення на основі штучного інтелекту.
Політолог Андрій Миселюк наголосив, що основне завдання російських ІПСО — послабити єдність українського суспільства в протидії агресії та посіяти сумніви у досяжності цілей України у війні.
Експерти звертають увагу, що TikTok потребує навіть більшої уваги та регуляції, ніж Telegram, через надзвичайно швидке поширення маніпулятивного контенту.
За даними InfoLight.UA, дослідження складається з двох етапів — якісного та кількісного. Наразі презентовано результати першої хвилі, що базуються на глибинних інтерв’ю з представниками ключових груп: українськими чоловіками-біженцями за кордоном та чоловіками в Україні — військовими, тими, хто очікує на мобілізацію, і тими, хто її уникає.
Другий етап — кількісне опитування — буде завершено приблизно за місяць. Він дозволить узагальнити отримані якісні дані та зробити статистично обґрунтовані висновки.
